Placuszki z serka wiejskiego z nektarynką

Monica 12 Comments


Szybkie śniadaniowe placuszki na bazie serka wiejskiego. Konkretnie potrafią nasycić na kilka godzin. Jeśli nie macie nektarynki możecie użyć brzoskwini lub 3 moreli.

Składniki dla 1 osoby

1 jajo
150 g serka wiejskiego
szczypta cynamonu
szczypta soli
1 łyżeczka cukru brązowego lub cukru brzozowego
0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
1 duża nektarynka

Wszystkie składniki (poza nektarynką) mieszamy razem, ugniatając widelcem. Nektarynkę myjemy, dzielimy na pół. Połowę siekamy i dodajemy do masy. Druga połowę zostawiamy na wierzch. Smażymy placuszki ma nieprzywierającej patelni bez tłuszczu, na złoto-brązowo z każdej strony, na wolnym ogniu (są ciężkie, dajmy im chwilkę na podsmażenie). Podajemy z pozostałą nektarynką.

Smacznego!

12 komentarzy:

  1. Takie placuszki a’la serniczki kiedyś robiłyśmy bardzo często :D Musimy znów do nich wrócić :D

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda super. ciekawe czy uda się zastąpić mąkę pszenną inną bezglutenową, potestuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle już słyszałam o tych magicznych plackach z serka wiejskiego, a wciąż nie spróbowałam. Może jutro się uda, owoców w domu mam olbrzymie ilości ! :) Dam znać jak poszło! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne placuszki i ta aksamitka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie robiłam jeszcze placuszków z serka wiejskiego, ale wiele o nich słyszałam, muszę kiedyś je wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają pysznie, muszę wypróbować!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję wszystkim za odwiedziny!

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam takie placuszki i mogę potwierdzić, że są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń